சீனாவில் பிரபலமடைந்து வரும் தென்னிந்தியத் திரைப்படங்கள்

South Indian films gaining popularity in China

Authors

  • Zhou Xin Beijing Foreign Studies University Author
  • Jiang Haitao Author

Keywords:

south Indian cinema, China, active audience, தென்னிந்திய சினிமா

Abstract

The burgeoning interest in South Indian cinema within China, as evidenced by the recent success of the Tamil film "Majaraja", has marked a pivotal shift from Bollywood's traditional. This paper delves into the historical nexus of Indian cinema's introduction to China, with particular emphasis on the three principal conduits that have facilitated the penetration of South Indian films into the Chinese market. Drawing upon empirical data, including qualitative analysis of online discourse from Chinese film enthusiasts, this study elucidates the burgeoning appeal of South Indian films. It posits that the escalating popularity is not merely a cultural phenomenon but is deeply rooted in the intrinsic artistic merits of these films. Furthermore, this research corroborates the active audience theory espoused by the Birmingham School, highlighting the agency, proactivity, and creativity of Chinese viewers as social individuals. The paper concludes that the intrinsic artistic value of South Indian films is the cornerstone of their growing favor among Chinese audiences, underscoring the films' capacity to resonate with a diverse demographic beyond linguistic and cultural barriers.

சீனாவில் தென்னிந்திய சினிமாவுக்குக் கிடைத்துவரும் வரவேற்பு அதிகரித்துவருகிறது. சமீபத்தில் வெளியான 'மஜாராஜா' திரைப்படத்தின் வெற்றி இதற்குச் சான்று. இது பாலிவுட் சினிமாவின் செல்வாக்கு குறைந்திருப்பதையும் காட்டுகிறது. சீனச் சந்தையில் தென்னிந்திய திரைப்படங்கள் நுழைவதற்கு உதவிய மூன்று முக்கிய வழிகள் குறித்து இந்தக் கட்டுரை ஆராய்கிறது. இந்திய சினிமா சீனாவுக்கு அறிமுகமான வரலாற்றையும் இது விளக்குகிறது. சீனத் திரைப்பட ரசிகர்களின் இணைய உரையாடல்கள் உள்ளிட்ட தரவுகளின் அடிப்படையில், தென்னிந்தியத் திரைப்படங்களுக்கு இருக்கும் ஈர்ப்பு ஏன் அதிகரித்து வருகிறது என்பதை இந்த ஆய்வு விளக்குகிறது. இந்தத் திரைப்படங்களின் கலைத்திறனே இந்தப் புகழுக்கு முக்கிய காரணம் என்றும், இது ஒரு கலாச்சார நிகழ்வு மட்டுமல்ல என்றும் இது வாதிடுகிறது. மேலும், பர்மிங்காம் பள்ளியின் 'செயலில் உள்ள பார்வையாளர் கோட்பாடு' இந்த ஆய்வின் மூலம் உறுதி செய்யப்படுகிறது. சீனப் பார்வையாளர்கள் வெறும் பார்வையாளர்கள் மட்டுமல்ல, சமூகத்தில் தனித்தன்மை வாய்ந்தவர்கள் என்பதையும், தங்களின் ரசனையை வெளிப்படுத்தும் ஆற்றல் படைத்தவர்கள் என்பதையும் இது எடுத்துக்காட்டுகிறது. மொழியையும் கலாச்சாரத்தையும் தாண்டி, பல்வேறு தரப்பினரையும் ஈர்க்கும் தென்னிந்தியத் திரைப்படங்களின் உள்ளார்ந்த கலைத்தன்மையே சீனாவில் அவற்றின் வரவேற்புக்கு முக்கிய காரணம். சீனாவில் தென்னிந்திய திரைப்படம் மென்மேலும் வரவேற்கப்பட்டு வருகிறது. கடந்த 70ஆண்டுகளாக சீனாவிலான இந்திய திரைப்படப் பரவல் நிலைமை மாறி வருகிறது. இக்கட்டுரை முதலில் இந்திய திரைப்படம் சீனாவுக்கு இறக்குமதி செய்யப்பட்ட வரலாற்றை அறிமுகப்படுத்துகிறது. இரண்டாம் பகுதி, தென்னிந்திய திரைப்படம் சீனாவில் பரவும் 3 முக்கிய வழிமுறைகளை அறிமுகப்படுத்தும். வெவ்வேறு வழியில் சீனாவுக்கு வந்த திரைப்படங்கள் பற்றிய சீன ரசிகர்களின் கருத்துக்களையும் எடுத்துரையும். கடைசி பகுதி, சீன ரசிகர்கள் தென்னிந்திய திரைப்படங்களை நேசிக்கும் காரணங்களை ஆராய்க்கிறது.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Zhou Xin, Beijing Foreign Studies University

    Zhou Xin, Head of Tamil Language Department, Beijing Foreign Studies University, University in Beijing, China.

    Zhou Xin, தமிழ் மொழித் துறைத் தலைவர், பெய்ஜிங் அயல் மொழி ஆராய்ச்சி பல்கலைக்கழகம், பெய்ஜிங் பல்கலைக்கழகம், சீனா

  • Jiang Haitao

    Jiang Haitao, Tamil Language Department, Beijing Foreign Studies University, University in Beijing, China

    Jiang Haitao, பெய்ஜிங் அயல் மொழி ஆராய்ச்சி பல்கலைக்கழகம், பெய்ஜிங் பல்கலைக்கழகம், சீனா

     

References

Anshu Harvansh, Vijay Sethupathi’s ‘Maharaja’ Set for China Release on Nov 29, 2024 - IMDb https://www.imdb.com/news/ni64962118/

Josh Greally, How Indian Cinema is Breaking Through In China, Big Picture, Oct.4, 2022, https://bigpicturefilmclub.com/how-indian-cinema-is-breaking-through-in-china/

Mathew Scott, Indian Films Continue to Shine at the Shanghai Film Festival, The Hollywood Reporter, Jun.20 2024, https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/shanghai-film-festival-indian-films-sidebar-1235925490/

Rao, Velcheru Narayana, and Chitra Srinivas, editors. South Indian Cinema: An Introduction. Oxford University Press, 2014.

Velayutham, Selvaraj, editor. Tamil Cinema: The Cultural Politics of India's Other Film Industry. Media, Culture and Social Change in Asia, 76, 2008.

Downloads

Published

01-11-2024

How to Cite

Xin, Z., & Jiang Haitao. (2024). சீனாவில் பிரபலமடைந்து வரும் தென்னிந்தியத் திரைப்படங்கள்: South Indian films gaining popularity in China. KALANJIYAM - International Journal of Tamil Studies, 3(04), 216-228. https://ngmtamil.in/kalanjiyam-tamil/index.php/kalanjiyam/article/view/90

Similar Articles

21-30 of 65

You may also start an advanced similarity search for this article.